planning

Plannen is en blijft lastig. Op een of andere manier lijkt het altijd zo te zijn dat er – precies op het moment dat jij werk gepland had – iets anders tussen komt. Er komt een collega binnen, er was een mail die meer tijd kostte, er is iets urgents dat moet gebeuren…

Of een ander fenomeen: je dacht toch heel goed ingeschat te hebben hoeveel tijd je werk zou duren, maar het blijkt langer te duren dan gedacht. Bijvoorbeeld omdat het ingewikkelder was, omdat er een extra stap nodig bleek, of omdat er uit wat je deed weer iets nieuws tevoorschijn kwam. Moest je tóch nog dat artikel lezen.

Dat is het lastige met plannen: er zijn altijd dingen die je niet vantevoren had bedacht, en als je je tijd 100% vol plant, dan betekent het dus dat die onverwachte dingen er altijd bovenop komen, en je dus altijd meer dan de 100% werkt. Als je dat te lang doet, is dat niet goed voor je.

gebruik de 80-20% regel bij het plannen van je promotie

En dus is er een gouden regel bij het plannen,  die als je ‘m leest eigenlijk heel logisch is: PLAN NOOIT MEER DAN 80% van je tijd. Die overige 20% vult zich namelijk vanzelf wel. Met precies die onverwachte dingen die je niet vantevoren had kunnen bedenken. Als je 80% van je tijd inplant, zul je uitkomen op 100% werken. En dat is precies waar je op uit wilt komen.

Want er is een ding waar je zeker van kunt zijn, namelijk dat er altijd onverwachte dingen zullen gebeuren. En daar neem je dus de ruimte voor. Simpel toch?

Wil je op de hoogte blijven van alle handige tips, trucs en tools? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van Louter Promoveren en ontvang bovendien 321 #promotietips en maak óók nog eens kans op een promotie-succes-sessie! Klik hier.

 

Schrijf je in voor gratis promotietips

blank

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Plaats reactie